هفت استراتژی برای رشد موفق کسب و کار شما

menuordersearch
ehsanghaderi.ir
سبد خرید
سبد خرید
بلاگ
۱۴۰۴/۲/۲۸ يكشنبه
(1)
(0)
هفت استراتژی برای رشد موفق کسب و کار شما
هفت استراتژی برای رشد موفق کسب و کار شما

هفت استراتژی برای رشد موفق کسب و کار شما :

 

دوستان من لازم میبینم قبل از بیان مطالب این مقاله کوتاه اما بسیار کاربردی که همگی از تجارب شخصی خودم و برگرفته از بطن بازار و میدان عملی کسب و کار بوده، آنهم از سخت ترین و دشوارترین حوزه یعنی : حوزه تولید محصولات خاص و استراتژیک، یک مورد حائز اهمیت رو متذکر بشم و اون هم اینه که: بزرگ فکر کنید: هیچ محدودیتی وجود نداره برای اینکه نتونین خوب ظاهر بشین یا اینکه نتونین صعود کنین مگر محدودیتهایی که خودتون برای خودتون ایجاد میکنید مشکلاتی که در کشور ما به عنوان مانع و سدهای بزرگ بر سر موفقیت کسب و کارها است رو منکر نمیشم اما قسم میخورم تمامشون قابل دور زدن و حل شدن هستن چه از نظر مالی چه از نظر منابع انسانی و چه از نظر ...! همچنین برای اینکه در این مسیر با گام های استوار تر و ذهنی آگاه تر پیش برید، پیشنهاد میکنم حتماً مقاله:

هفت روش کلیدی برای رشد و ارتقاء کسب و کار را بخوانید.

بسیار خوب بریم سراغ مطالب ارزشمند این مقاله:

برای تجارت و کسب و کار در دنیای امروز چه چیزهایی لازمه؟ برای شروع باید کالایی رو داشته باشید که نیاز و خواسته بازار باشه اونم با قیمت مناسب و این فقط قدم اول است و به منظور داشتن کسب و کاری موفق این نکات رو در نظر داشته باشید و اگر میبینید استراتژی کسب و کارتون تو یک بخش کمبود داره پس وقتشه که درستش کنین آن هم با استفاده از این هفت نکته برای رشد تجارت و کسب و کارتون:

 

اول: اینکه با دقت به جزئیات توجه کنید و وسواس به خرج بدین

 

برای پیشرفت در کارتون لازمه صاحب کسب و کار حواسش به همه چیز باشه. یک صاحب کسب و کار هیچوقت نباید از انجام کارهای کوچک بترسه. آقا یا خانم صاحب کسب و کار باید با سعی و جدیت همه موارد را رسیدگی و مرتب کند. مسائل ریز همیشه مورد توجه واقع نمیشن و بنابراین دقت به جزئیات خیلی خیلی مهمه !

 

دوم: اینکه شور و شوق خودتون رو نشون بدین

 

فروش یعنی مبادله ذوق و اشتیاق و صاحبان مشاغل باید این اشتیاق را برای کالا یا خدمتشان نشون بدن درست مثل مشتریها. در کنار این شور و اشتیاق لازمه که صاحبان مشاغل خوش بین باشند چون در تجارت، انواع و اقسام مشکلات وجود داره پس شما باید در هر شرایطی نگاهتون درست باشه و از هر چیزی که اشتباه بوده درس بگیرین.

 

سوم: اینکه تمرکزتان روی مشتری باشه

 

هدف از تجارت و کسب و کار فقط سودآوری نیست بلکه ایجاد مشتری و حفظ اونها است. شما در وهله اول میخواین که مشتری بیاد و وقتی رفت مجدد برگرده پیشتون و در آخر هم به دوستان و آشناهاش معرفیتون کنه، پس نحوه عملکرد شما رابطه مستقیم داره با تعداد مشتریهای رضایتمند شما و برای بالا بردن رضایت اونها باید خوب به درخواستشون گوش کنید و در تجربه خریدشون دخیل باشین!!

 

چهارم: اینکه قابل رقابت شدن بشید اما رقابت نکنید یعنی چی؟

 

یعنی اینکه تا کسب و کارتون بالغ نشده خودتون رو با رقبای حوزه فعالیتتون در نندازین تا زمانی که اونقدر بزرگ و قدرتمند بشین که بتونین بدون اینکه خطری بقای شما رو تهدید کنه، بقای رقباتون رو تهدید کنید. نکته مهم در این مرحله این است که؛ رحم و مروت را در این زمینه بندازین دور که کسب و کار در ایران دقیقاً میدون جنگه و نزنی، میزننت. مطمئن باش ! این از قسمت رقابت نکنیدش، حالا بریم سراغ اینکه ،قابل رقابت شدن یعنی چی؟ ببینید، رقابت یعنی حرف اول رو زدن و متمایز بودن کلید ورود به این حوزه است و بدنبالش موفقیت عجیب در فروش!! شما نباید یک کسب و کار کلیشه ای و تکراری باشید. باید یک وجه تمایز برای رقابت داشته باشین و اگر هم ندارید پس حتما ایجادش کنید. منظورم ایده بکر نیست!! منظورم نحوه تمایز در ارائه است. همه چیز برمیگرده به usb شما یعنی ویژگی خاص کسب و کارتون و این چیزی است که از رقبا بهتر جلوه تون میده چیزهایی مثل: مکان کسب و کارتون یا کالا و محصولتون و از همه مهم تر، خودتون! غالباً وقتی مشتری به یک تجارت یا کسب و کاری فکر میکنه، معمولاً اول به این فکر میکند که: چه افرادی این کسب و کار را، راه اندازی کردند و بخصوص صاحب کسب و کار کیست؟!

 

پنجم: حواستون به پول باشه یعنی مقتصد باشید 

 

این را یک اصفهانی اصیل داره بهتون میگه. با کنار هم قرار دادن راه کارهای تجارت صاحب کار مشاغل باید همیشه روی سه چیز متمرکز باشه: فروش - درآمد - نقدینگی! و اینکه بدونین روزانه چقدر پول باید درآمدزایی بشه. روی سود خالصتون تمرکز کنید نه روی سود ناخالص. اینطوری با دید واقع گرایانه میفهمین که کسب و کارتون چطور داره پیش میره و به این نگاه کنید که چطوری تجارتتون ایده آل میشه، بعد با تفکر میفهمین که کسب و کار با کیفیتتون چطور باید دیده بشه و اون وقت آنچه که برایش نیاز است، فراهم کنید.

 

ششم: این مورد بهترین بودن است

 

صاحبان مشاغل همیشه برای بهتر شدن تلاش میکنند. آنها میخواهند در کاری که انجام میدهند، بهترین باشند و بهترین بودن همیشه در گرو سه چیز است: حرکت مداوم - سخت کوشی در کار - سرعت عمل از طرفی باید مدام اطلاعاتتون رو در حوزه کاری خودتون افزایش بدین.

 

هفتم: اینکه موفقیتتون رو بسنجید

 

هر کسی موفقیت رو یک جور تعریف میکنه اما این بهترین تعریف برای موفقیت است، البته بنظر من: باید از آنچه که انجام میدی لذت ببری و دوستش داشته باشی و این نهایته موفقیته. قدم بعدی هم این است که مرتب آمار و درصد انجام کارهاتون رو بررسی کنید تا در جریان دقیق کارها قرار بگیرین و نکته پایانی باید عاشق کالا یا خدماتتون باشید و متعاقباً، عاشق مشتریانتون باشید...

 

اگر این نکات کلیدی رو لحاظ کنید بدون شک فرد موفقی خواهید بود. همه مواردی که ذکر کردم برای رشد و پیشرفتتون در کسب و کار مهم است و اینکه اگر صاحب کسب و کار باشین بدونید با همه چالشها و سختیهاش اولا خیلی ارزشمندین، دوما بهترین و مطمئن ترین راه برای تحقق تمام آرزوها و اهداف مالیتون، همین داشتن کسب و کار است.

مهم اینه که برنامه ریزی داشته باشین و اهدافتون رو برای بلند مدت تنظیم کنید و این رو هم بدونید که اگه میخواین آیندتون رو تغییر بدین همین الان وقتشه.

 

 

 

احسان قادری

باشگاه رهبران بیلیونر

مرتبط با این بخش
هفت روش برای ارتقاء کسب و کارها هفت روش برای ارتقاء کسب و کارها
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
خانهورود به حساب کاربریآخرین تراکنش هاسبد خرید

instagram
جستجو
معرفی ما

احسان قادری
مشاور مدیریت استراتژی
● استراتژیست ارشد بازاریابی
● متخصص راه اندازی، رشد و توسعه کسب و کار
● حرفه ای و آزموده در خروج کسب و کارها از بحران
● فعّال موفق اقتصادی
● تولیدکننده محصولات استراتژیک
●سرمایه گذار خطرپذیر
● دانش آموخته ارشد مدیریت صنعتی
● دانش آموخته کارشناسی صنایع
●آموزش رهبرانی که تفاوت ایجاد میکنند!!!
■احسان قادری فقط یک اسم در دنیای تجارت نیست، او نیروی محرّکه نوآوری و رشد و برندی مترادف با ثروت، قدرت و برتری است. او به عنوان یک استراتژیستِ ارشدِ بازاریابی و یک فعّالِ اقتصادیِ پویا و سرمایه گذاری جَسور با سالها تجربه در خطّ مقدّمِ بازاریابی و ساخت و تولیدِ محصولاتِ استراتژیک و نیز تخصّصِ بی بدیلش در راه اندازی و توسعه کسب و کارها، پروژه های متعدّدی را از لبه بحران نجات داده است!!!
ترکیبِ منحصر به فردِ وِی از توانایی علمی، تجربه های گرانبهای دنیای واقعی و تعهدِ بی وقفه اش به برتری است که باعث شده کسب و کارها و افراد و همراهانش به قلمرو درآمدهای میلیاردی پرتاب شوند و با استفاده از تاکتیکهای اثبات شده اش در موقعیّتِ اَمنشان باقی بمانند و پیروزیشان تضمین گردد!!!
بنابراین چه شما یک کارآفرینِ تازه کار باشید یا یک صاحب کسب و کارِ با تجربه یا فردی که به تازگی قصد راه اندازیِ کسب و کاری ساز و روی ریل را دارد، بینش ها و راهبری های تخصّصی این جوانِ نخبه ایرانی، همان قطب نمای مطمئنی است که برای پیمایشِ دنیای پیچیده تجارت به آن نیاز دارید.


نمایش بیشتر
گفتگو را شروع کنید
سلام!!! بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.